گزارش پیشرفت لافت: 07/06/1392
وارده امروز: سیمان: 67t ماسه: 0t نخودی: 0t بادامی: 98t میکروسیلیس:0t روان کننده: 0t باقیمانده : سیمان: 28t ماسه: 664t نخودی: 1182t بادامی: 1022t میکروسیلیس: 72t روان کننده: 17t وارده تاکنون: سیمان: 9781t ماسه: 34499t نخودی: 9919t بادامی: 12138t میکروسیلیس: 768t روان کننده: 142t
گزارش پیشرفت لافت: 92/6/7
آرماتور بندی کیسونc6: امروز: 1t تجمعی: 302t
آرماتوربندی دیواره کیسونc4: امروز: 3t تجمعی: 162t
مغزه ریزی حوضچه 2: امروز: 32t تجمعی: 16751t
آرماتوربندی سرشمع: امروز: 1t تجمعی: 703t
وارده امروز:آرماتور 32:0t آرماتور: 28:0t آرماتور25:0t آرماتور20:0t آرماتور16:0t آرماتور 12:0t آرماتور:8:0t
باقیمانده تاکنون: آرماتور32:99t آرماتور28:1t آرماتور25:6t آرماتور20:35t آرماتور16:56t آرماتور12:32t آرماتور8:22t
وارده تاکنون: آرماتور32:2267t آرماتور28:557t آرماتور25:979t آرماتور20:1170t آرماتور16:509t آرماتور12:237t آرماتور8:22t
آرشیو اطلاعات ( گزارش پیشرفت پل بزرگ خلیج فارس )
با احداث پل خلیج فارس به طول بیش از 3 کیلومتر، وساخت 86 کیلومتر راه آهن و 92 کیلومتر اتوبان، جزیره ی قشم به سرزمین اصلی و شبکه ی بزرگراه ها و راه های ریلی کشور متصل می شود. | |
با احداث پل خلیج فارس، ترانزیت کالا از منطقه آزاد قشم دارای توجیه اقتصادی می شود، به طوری که بخش عمده ی کالاهایی که از طریق کریدور شمال - جنوب ترانزیت می شدند، از طریق این پل، منتفل شده و واردات و صادرات کالا بر اساس قوانین و مقررات آسان تری، صورت خواهد گرفت. بر این اساس، هزینه های حمل و نقل و زمان ترانزیت کالا از جزیره ی قشم کاهش یافته و قیمت تمام شده ی کالا و خدمات به دلیل ایجاد شبکه ی حمل و نقل ریلی و جاده ای کمتر خواهد شد | |
با اتصال بندر لافت قشم به بندر پهل در هرمزگان، به حوزه ی آبی کشور دوازده مایل دریایی، به سبب دسترسی به خشکی، افزوده می شود. این امر علاوه بر سودی که به حاکمیت ملی در مساله ی کنترل تنگه ی هرمز و به ویژه سوخت رسانی به کشتی ها (بونکرینگ) می رساند، تاثیرات مثبت آشکاری بر حوزه ی گردشگری خواهد گذاشت. با سهولت دستیابی جاده ای به جزیره ی قشم علاوه بر ازدیاد سفرهای زمینی، از موهبت انتقال آسان اب، برق، مخابرات، و تاسیسات زیربنایی از سرزمین اصلی به جزیره و برعکس نیز بهره مند خواهیم شد، چرا که در این منطقه در آینده ی نزدیک، تولید برق و استحصال نفت و گاز اتفاق خواهد افتاد. | |
پل خلیج فارس به عنوان یکی از چهار پروژه ی شبکه ی جامع ارتباطی است که موجب اشتغال گسترده و جذب سرمایه برای توسعه ی بندر کاوه خواهد شد. بندر کاوه در قشم در زمینه ی سوخت رسانی به کشتی های عبوری می تواند یکی از جاذبه های سرمایه گذاری باشد. | |
در کنار بهره بردن از امتیازاتی نظیر عدم ورود کالاها به گمرک، در منطقه آزاد قشم، سرمایه گذاری خارجی را نیز می توان جذب کرد، و در این مهم اتصال به شبکه ی راه آهن کشور از طریق خط ریل روی پل کمک شایانی خواهد کرد | |
توسعه ی بندر کاوه، با قریب دو هزار هکتار پس-کرانه و ظرفیت 700 هزار TEU در سال، به عنوان یکی از محورهای طرح شبکه ی جامع ارتباطی خلیج فارس نقش بسزایی در امر ترانزیت کالا دارد |
منبع : سازمان منطقه آزاد قشم
گزارش پیشرفت پل بزرگ خلیج فارس