شهـربنـدرپل
شهـربنـدرپل

شهـربنـدرپل

گزارش پیشرفت پل بزرگ خلیج فارس

 

 

                                  

  گزارش پیشرفت لافت: 07/06/1392 ‎‏ 

 ‏

وارده امروز: سیمان: ‏67t‏  ماسه: 0t‏ نخودی: 0t‏ ‏ بادامی: 98t‏ ‏ میکروسیلیس:0t‏ روان کننده:      0‎t ‏ باقیمانده : سیمان: ‏28t‏ ماسه: 664t‏ نخودی: 1182t‏ ‏ بادامی: 1022t‏ ‏ میکروسیلیس: 72t‏ ‏ روان کننده: 17t‏ ‏ وارده تاکنون: سیمان: ‏9781t‏ ماسه: 34499t‏ نخودی: 9919t‏ ‏ بادامی: 12138t‏ ‏ میکروسیلیس: 768t‏ ‏ روان کننده: 142t

 

گزارش پیشرفت لافت:   92/6/7‎ ‎‏ ‏ 

 آرماتور بندی کیسونc6: امروز: 1t‏ تجمعی: 302t‏ ‏

آرماتوربندی دیواره کیسونc4: امروز: 3t‏ تجمعی: 162t ‏

‎مغزه ریزی حوضچه 2:‎ امروز: 32t‏ تجمعی: 16751t

آرماتوربندی سرشمع: امروز: 1t‏ ‏ تجمعی: 703t ‎
 وارده امروز:آرماتور 32:0t آرماتور:‎ 28:0t آرماتور25:0t آرماتور20:0t آرماتور16:0t آرماتور 12:0t آرماتور:8:0t

باقیمانده تاکنون: ‏‎ آرماتور32:99t‏ ‏ آرماتور28:1t‏ ‏ آرماتور25:6t‏ ‏ آرماتور20:35t‏ آرماتور16:56t‏ آرماتور12:32t‏ ‏ آرماتور8:22t

وارده تاکنون: آرماتور32:2267t‏ ‏ آرماتور28:557t‏ ‏ آرماتور25:979t‏ ‏ آرماتور20:1170t‏ ‏ آرماتور16:509t‏ آرماتور12:237t ‏ آرماتور8:22t 

 

آرشیو اطلاعات (  گزارش پیشرفت پل بزرگ خلیج فارس )  

 

                                  

   


 
با احداث پل  خلیج فارس به طول بیش از 3 کیلومتر، وساخت 86 کیلومتر راه آهن و 92 کیلومتر اتوبان، جزیره ی قشم به سرزمین اصلی و شبکه ی بزرگراه ها و راه های ریلی کشور متصل می شود.
با احداث پل خلیج فارس، ترانزیت کالا از منطقه آزاد قشم دارای توجیه اقتصادی می شود، به طوری که بخش عمده ی کالاهایی که از طریق کریدور شمال - جنوب ترانزیت می شدند، از طریق این پل، منتفل شده و واردات و صادرات کالا بر اساس قوانین و مقررات آسان تری، صورت خواهد گرفت.

بر این اساس، هزینه های حمل و نقل و زمان ترانزیت کالا از جزیره ی قشم کاهش یافته و قیمت تمام شده ی کالا و خدمات به دلیل ایجاد شبکه ی حمل و نقل ریلی و جاده ای کمتر خواهد شد
 
 با اتصال بندر لافت قشم به بندر پهل در هرمزگان، به حوزه ی آبی کشور دوازده مایل دریایی، به سبب دسترسی به خشکی، افزوده می شود. این امر علاوه بر سودی که به حاکمیت ملی در مساله ی کنترل تنگه ی هرمز و به ویژه سوخت رسانی به کشتی ها (بونکرینگ) می رساند، تاثیرات مثبت آشکاری بر حوزه ی گردشگری خواهد گذاشت. با سهولت دستیابی جاده ای به جزیره ی قشم علاوه بر ازدیاد سفرهای زمینی، از موهبت انتقال آسان اب، برق، مخابرات، و تاسیسات زیربنایی از سرزمین اصلی به جزیره و برعکس نیز بهره مند خواهیم شد، چرا که در این منطقه در آینده ی نزدیک، تولید برق و استحصال نفت و گاز اتفاق خواهد افتاد.

 پل خلیج فارس به عنوان یکی از چهار پروژه ی شبکه ی جامع ارتباطی است که موجب اشتغال گسترده و جذب سرمایه برای توسعه ی بندر کاوه خواهد شد.  بندر کاوه در قشم در زمینه ی سوخت رسانی به کشتی های عبوری می تواند یکی از جاذبه های سرمایه گذاری باشد.
بندر کاوه از هر نظر آمادگی دارد به کشتی های با تناژ بالا وبا 100 هزار تن خدمات دهد،  پل خلیج فارس راهی ایمن برای صادرات کالا از بنادر منطقه آزاد قشم فراهم خواهد کرد.

 
 

در کنار بهره بردن از امتیازاتی نظیر عدم ورود کالاها به گمرک، در منطقه آزاد قشم، سرمایه گذاری خارجی را نیز می توان جذب کرد، و در این مهم اتصال به شبکه ی راه آهن کشور از طریق خط ریل روی پل کمک شایانی خواهد کرد
 پل خلیج فارس به عنوان کریدور اتصال شمال و جنوب، امکان ترانزیت و خروج آسان کالا را از جزیره ی قشم به مقصد کشورهای تازه استقلال یافته ودر نتیجه اروپا فراهم خواهد آورد.
با احداث این پل که دارای مسیر رفت و برگشت خط آهن نیز خواهد بود، این امکان فراهم می شود تا محموله های تخلیه شده در قشم، به سرعت وارد ناوگان حمل و نقل جاده ای و ریلی شده و در اسرع وقت، محصولات صادراتی را به ترمینال دریایی صادرات، برساند


توسعه ی بندر کاوه، با قریب دو هزار هکتار پس-کرانه و ظرفیت 700 هزار TEU در سال، به عنوان یکی از محورهای طرح شبکه ی جامع ارتباطی خلیج فارس نقش بسزایی در امر ترانزیت کالا دارد
با بهره برداری از بندر کاوه و پس-کرانه اش، رقم اشتغال زایی تنها در همین بندر به بیش از 2 هزار نفر خواهد رسید، و علاوه بر این،میزان ورود گردشگر به جزیره، پیوستن به شبکه ی ریلی و پروژه های جانبی موجب رشد چشمگیر آمار اشتغال در منطقه خواهد شد

 

منبع : سازمان منطقه آزاد قشم

 

گزارش پیشرفت پل بزرگ خلیج فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد