شهـربنـدرپل
شهـربنـدرپل

شهـربنـدرپل

بویه و گارد فلزی و لنترنهای مارکر بویه های بندر پل و لافت نصب گردید

به گزارش روابط عمومی منطقه شش عملیات انتقال گاز، عملیات نصب مجدد بویه رها شده سمت بندر لافت به همراه نصب چراغ لنترن و گارد محافظ طراحی و ساخته شده، واقع در آبهای بین بندرپل و بندر لافت، با در نظر گرفتن شرایط مناسب غوص و آب و هوایی و جریانات جزر و مد دریا، انجام گرفت.

معاون عملیات خطوط لوله در این باره گفت: در ابتدا عملیات غواصی جهت پیدا کردن لنگرهای بویه سمت لافت که دارای دو لنگر 3 تنی در سمت شرق و غرب عمق 35 متری کف دریا و در فاصله 50 متری از آکس خط لوله 12 اینچ قشم /بندرعباس در کف بستر دریا می باشد، صورت گرفت و با توجه به جریان شدید آب و دید کم غواصان این کار دو روز به طول انجامید. کرم گودرزی ادامه داد: پس از مشخص شدن مکان آنها توسط GPS موقعیت آنها ثبت گردید و توسط مارکر بویه موقت علامت گذاری شد.

وی به تردد زیاد شناورها بین بندر پل و بندر لافت و همچنین برخورد شناور به بویه ها و آسیب دیدن لنترن (چراغ دریایی)بویه ها اشاره کرد و اظهار داشت: به همین دلیل به منظور جلوگیری از بروز خسارت به بویه های سمت لافت و پل، یک گارد فلزی تهیه و نصب گردید.

گودرزی با بیان اینکه این عملیات با همکاری واحد تعمیرات خط لوله یارد سرخون انجام گردید، تصریح کرد: پس از ساخت حفاظ های فلزی و رنگ آمیزی با رنگ دریایی مخصوص توسط پرسنل واحد به محل انتقال داده شده و روی بویه ها نصب گردید و پس از نصب گاردهای محافظ نسبت به استقرار بویه سمت لافت اقدام گردید. 

منبع :

منطقه 6 عملیات انتقال گاز