شهـربنـدرپل
شهـربنـدرپل

شهـربنـدرپل

اخذ عوارض تردد در حیطه ی مسوولیت های سازمان منطقه آزاد است

 

در پی انتشار خبری مبنی بر" معافیت مردم جزایر شهرستان قشم از پرداخت عوارض تردد" در محل اسکله های لافت و بندرپهل، روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم از بی اساس بودن ادعای فرمانداری قشم خبر داد.
 
اخذ عوارض تردد در حیطه ی مسوولیت های سازمان منطقه آزاد است

در پی انتشار خبری مبنی بر" معافیت مردم جزایر شهرستان قشم از پرداخت عوارض تردد" در محل اسکله های لافت و بندرپهل، روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم از بی اساس بودن ادعای فرمانداری قشم خبر داد.

بر پایه ی این گزارش، کاظم دانازاده، سرپرست اداره ی کل روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم با استناد به آیین نامه ی اجرایی اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری-صنعتی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در ماده ی 2 این آیین نامه قانون گذار به اخذ عوارضی همچون عوارض شماره گذاری، عوارض سالانه، عوارض تردد، عوارض خروج و عوارض ورود توسط سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی تصریح کرده است.

دانازاده خاطرنشان کرد: بنا بر بند پ ماده ی 2 این آیین نامه عوارض تردد به وجوهی اطلاق می شود که سازمان از راننده گان وسایل نقلیه ی زمینی که با پلاک های سایر نقاط کشور در منطقه تردد می کنند، اخذ می نماید و این عوارض ممکن است در هر بار تردد یا در قالب صدور کارت تردد وسایل نقلیه اخذ گردد.

وی ضمن یادآوری تعیین حدود مسوولیت های ادارات، نهادها و سازمان های مختلف از سوی قانون گذار، ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم مجری قانون است و با توجه به نص قانون، هیچ یک از ادارات دولتی برون سازمانی مستقر در قشم در جایگاه تصمیم گیری در خصوص اخذ عوارض تردد و دیگر مسوولیت ها و اختیارات قانونی سازمان منطقه آزاد نیستند.

سرپرست اداره ی کل روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم با برشمردن پاره ای از مسایلی که می تواند از سوی فرمانداری شهرستان مورد پیگیری قرار گیرد، اضافه کرد: با توجه به اختصاص پایین ترین ردیف اعتبار به قشم در میان شهرستان های استان هرمزگان، نبود حتا یک بیمارستان در خور شان جزیره، علی رغم فعالیت دولتی پرکار و پر تلاش به ویژه در زمینه ی عمران و آبادانی، و بحث حضور راهنمایی و راننده گی و عدم امکان اعطای پلاک گذر موقت به متقاضیان خروج از جزیره در قشم، شاید بهتر باشد که فرماندار محترم به جای حاشیه سازی و دخالت در وظایف سازمان منطقه آزاد، به مسایل و مشکلات اساسی جزیره فکر کنند.

دانازاده تصریح کرد: برای نمونه شهروندان دارای خودروهایی با شماره ی قشم که خواستار دریافت مجوز و پلاک گذر موقت برای ورود به سرزمین اصلی اند، باید روزها و ساعت ها، راه توان فرسای میان قشم و بندرعباس را بپیمایند و چنان چه در خارج از وقت اداری به مرکز استان برسند، ساعت ها سرگردانی در شهر، در انتظار خود و خانواده شان است.

وی در خاتمه گفت: خوب است مسوولان در زمان خاتمه ی مسوولیت شان، به جای ظاهر شدن در نقش منجی مردم، تحریک احساسات آنان و اندرزگویی در باب خدمت رسانی، توان خود را صرف هر چه بهتر به پایان رساندن اموری کنند که بر ذمه شان است.

منبع : سازمان منطقه آزاد قشم
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد